Perovo 21 C, 1290 Grosuplje
T: 01/786 58 07, 01/786 58 08,
F: 01/ 786 58 09,
M: 041/731 877

E: info@drustvo-fam.si
www.drustvo-fam.si



Z VAMI ŽE 20 LET

Galerija

Društvo poslovnih žensk Slovenije - FAM – je v sredo, 17. sept. 2014, v GORENJE STUDIU

Slovensko gospodarstvo za manj birokracije in več spodbud

Sončen dan, kot nalašč za prijetno srečanje prestižnih dam in »za vzorec« nekaj moških. Tokrat smo se srečale v Gorenje Studiu na Brnčičevi v Ljubljani.
Po obveznem šampanjčku za dobrodošlico, nam je direktorica Gorenje Studia, ga. Marina Borkovič predstavila Gorenje kot celoto in pa njen Gorenje Studio v Ljubljani:
»Podjetje GORENJE je bilo ustanovljeno leta 1950 v vasici Gorenje, začetki pa segajo le v proizvodnjo štedilnikov. S širjenjem proizvodnega programa na pralne stroje in hladilnike je podjetje naglo rastlo. Danes smo eno izmed vodilnih evropskih proizvajalcev izdelkov za dom, kar je naša temeljna dejavnost. Imamo preko 10.500 zaposlenih po celem svetu, letno ustvarjamo 1.4 mlrd EUR prihodkov, prisotni smo v 90 državah sveta, največji del v Evropi, prisotni pa smo tudi v ZDA, Avstraliji, bližnjem in daljnem vzhodu. Naša proizvodnja je locirana v Sloveniji, Srbiji in tudi na Češkem. Večino izdelkov prodamo pod lastnimi balgovni mi znamkami. Najpomembnejši trgi so: Nemčija, Rusaji, Ukrajina,Češka, Srbija, seveda tudi domači trg –Slovenija.

Zaposleni v Gorenju sledimo svoji viziji – v inovacijah, ki temeljijo na dizajnu želimo postati najboljši na svetu na področju aparatov za dom. Naše poslanstvo je usmerjeno v inovativne, tehnološko odlične proizvode in storitve, navdihnjene z dizajnom, ki našim uporabnikom prinašajo preprostost upravljanja. Naši temeljni vrednoti sta odgovornost in inovativnost.

Kot že omenjeno, naša temeljna dejavnost predstavljajo izdelki in storitve za dom, kamor spadajo veliki in mali gospodinjski aparati, naprave za ogrevanje, prezračevanje in klimatske naprave.
Med portfeljske naložbe uvrščamo ekologijo, orodjarstvo, inženiring, hotel in gostinstvo in trgovino (medicinska oprema).

Za Gorenje je leto 2013 predstavljalo pomembno prelomnico. Uspešno smo preselili proizvodnjo, prestrukturirali prodajne mreže in se umaknili iz segmenta proizvodnje pohištva. Na področju industrijskega sodelovanja smo sklenili strateško partnerstvo s korporacijo Panasonic. V tem času smo še izboljšali obvladovanje obratnih sredstev.

V letu 2014 smo usmerjeni v rast prodaje, prihranek na stroškovnem delu, zniževanju zadolženosti. Smo odgovorni do vseh deležnikov, za prihodnost podjetja in predvsem osebno odgovorni.

Že 60 let izzivamo kreativnost industrije z drznimi oblikovalskimi pristopi.
: Od leta 1999 dalje izzivamo z barvami in smo na nemškem trgu uvršeni na prvo mesto barvnih aparatov.
: Leta 2000 smo izzvali konvencionalni dizajn gospodinjskih aparatov s priznanim oblikovalcem
Pininfarina – nastala je prva soznamčena linija gospodinskih aparatov.
: Leta 2005 z istim oblikovalcem izzivamo s črno barvo v beli tehniki.
: 2006 uporaba kreativnih materialov – kristali Swarovski
:Leta 2008 nastane prva kolekcija gospodinjskih aparatov z belim steklom – Ora-Ito., 2009 izzivam modo in s kreacijo Nike Zupanc nastane prva indukcija z dušo.
Istega leta izziv nadaljujemon s svetlobo - v gospodinjske aparate oblikovalec Karim Rashid vključi ambientalne luči.
: Tehnologijo izzivamo dalje – 2011 prva uporaba TFT ekrana na dotik v gospodinjskih aparatih, 2012 pa na kuhališču dosežemo najboljši rezultat senzorskega kuhanja.

Z globalno premijsko znamko ASKO želimo širiti prodajni asortiman, krepiti položaj na ključnih trgih in se širiti na nove trge.

Pomemben del poslovanja Gorenja predstavlja Maloprodaja, ki je v regiji JV Evrope prisotna z lastnimi in franšiznimi studii. Trenutno imamo v Sloveniji, Srbiji, BIH, Makedoniji in Črni Gori 27 lastnih studiev, na Hrvaškem pa 12 franšiznih studiev. V studiih je predstavljen celotni proizvodni program (kuhinje in dodatki, veliki in mali gospodinjski aparati, posoda, sanitarni program,..). V studiih so obiskovalci pri izbiri kuhinje deležni strokovnega svetovanja, obiska na domu, 3D izrisa projekta. Kupljeno kuhinjo z aparati brezplačno dostavimo in montiramo na domu kupca. Naši kupci so za nas najpomembnejši in za njih poskrbimo tudi takrat, ko imajo težave. Gorenjevi serviserji so že leta ocenjeni z najvišjimi ocenami kar pri kupcih dodatno krepi zaupanje v blagovno znamko Gorenje. Vsi studii imajo za kupce, ki opremljajo vikende, letne kuhinje,… outlet kotičke, kjer lahko izbirajo aparate po ugodnejši ceni. Vse izbrane izdelke lahko kupijo tudi na obroke, z vsemi plačilnimi karticami, za plačilo z gotovino pa so nagrajeni z gotovinskimi popusti. Studie v Sloveniji lahko najdete v Ljubljani, Velenju, Mariboru, Kopru in Murski Soboti. Čakajo vas vrhunski aparati in prijazno strokovno osebje.«

Kot temo dneva, je društvo organiziralo okroglo mizo na temo o ukrepih za dvig – oživitev slovenskega gospodarstva.

Na okrogli mizi so sodelovali Ljudmila Novak, predsednica stranke NSi, mag. Janko Burgar iz stranke SMC in državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, Medeja Lončar, direktorica Siemens Slovenija, Alojz Slavko Burja, direktor LIP Bled in dr. Peter Kukovica, član uprave Gorenje Group. Pogovor je tekel o Ukrepih za dvig – oživitev slovenskega gospodarstva. Okroglo mizo je vodila predsednica društva FAM Andreja Ilgo. Po mnenju nekaterih strokovnjakov, analitikov in gospodarstvenikov je imela Nova Slovenija najboljši gospodarski volilni program, zato obžalujejo, da stranka NSi v koalicijskih pogovorih ni mogla uveljaviti reformnih predlogov in ni vstopila v koalicijo. Današnje srečanje je zato izhajalo iz predvolilnega programa NSi, ki so v svojem gospodarskem planu kot prvo napisali, da imajo ljudje temeljno pravico do svobodne izbire poklica, opravljanja ekonomske dejavnosti in lastnine. Stavijo na socialno tržno gospodarstvo, ki v središče postavlja človeka. Socialno tržno gospodarstvo naj bi temeljilo na svobodni družbi oziroma na svobodni iniciativi. V socialnem tržnem gospodarstvu naj bi se država v življenje posameznika vključuje le tedaj, ko si posameznik sam ne more pomagati. Za delujoče socialno tržno gospodarstvo zato potrebujemo:
1. zasebno lastnino,
2. delujočo konkurenco in
3. pravno varnost.

Naloga države je, da ustvari učinkovit pravni okvir, ki zagotavlja svobodno in pravično konkurenco, preprečuje izkoriščanje potrošnikov, gospodarski kriminal in korupcijo Vsi udeleženci so poudarili potrebo po manjših davčnih obremenitvah in nižjih stroških dela, o umiku politike iz gospodarstva, večji konkurenčnosti, strukturnih reformah, socialni varnosti s kakovostnimi zaposlitvami, o novih investicijah, posodobitvi tehnološkega parka, o šolstvu, socialni kapici, proti dogovorni ekonomiji, o pravni državi in učinkovitejši javni upravi. Država bi morala na novo začrtati vizijo Slovenije in podpirati podjetja v našem prostoru, kot so Gorenje, Pipistrel, Medex in druga inovativna podjetja, ki vlečejo Slovenijo naprej in jih nemalokrat v tujini bolj cenijo kot pri nas. Vsi udeleženci so bili zelo kritični do sedanjega delovanja slovenske politike in stanja v gospodarstvu, zato bo potrebno resno pristopiti k ukrepom za izboljšanje stanja v gospodarstvu in tudi na drugih področjih, da bomo Slovenci v prihodnosti živeli v boljših razmerah in v takšni državi, kot si jo želimo.

Pripravila: Silvia Lippai

Foto: Marija Trenz