Perovo 21 C, 1290 Grosuplje
T: 01/786 58 07, 01/786 58 08,
F: 01/ 786 58 09,
M: 041/731 877

E: info@drustvo-fam.si
www.drustvo-fam.si



Z VAMI ŽE 20 LET

Galerija

Steklarna Hrastnik – 24. 4. 2013

Črn scenarij snežnih zametov se je končno končal tudi za naše društvo. Kadar koli smo zadnjih pet mesecev organizirali srečanje društva, so napovedali izredne snežne razmere. Tokrat je bilo eno samo sijoče sončece in vroče…

V Steklarni Hrastnik je bil sprejem tak, kot se za uspešno podjetje pričakuje. Na nivoju – od vhodnih vrat do prostora, kjer je bilo organizirano srečanje.

Prvi nas je pozdravil  generalni direktor, g. Andrej Božič, ki je tudi predstavil firmo:

»V letu 2010 sem prevzel vodenje Steklarne Hrastnik in moj osnovni cilj je bila uspešna sanacija podjetja. Steklarna Hrastnik je v letu 2011 prvič po 4 letih poslovala pozitivno, s čistim dobičkom v višini 958.000 EUR. V letu 2012 je steklarna nadaljevala z dobrim poslovanjem, ustvarila je 1,35 milijonov EUR čistega dobička.

Osnovna dejavnost Steklarne Hrastnik d.o.o. je proizvodnja steklenih izdelkov na različnih programskih področjih. Že več kot 150 let izdelujemo vrhunske steklarske izdelke. Steklarna Hrastnik je uspešno preoblikovala svojo prodajno strategijo in se je usmerila v izdelavo steklarskih izdelkov višjega cenovnega razreda, ki jih podjetje trži pod lastno blagovno znamko.

Danes smo naše znanje vpeli v tri proizvodne programe – v specialno stekleno embalažo, namizno steklo in razsvetljevalno steklo ter proizvode iz ročne proizvodnje. Naši steklarski inženirji so sposobni izdelati tehnično najzahtevnejše steklarske izdelke iz enega najčistejših stekel na svetu.

Da lahko ponujamo tako napredne steklarske izdelke, veliko vlagamo v raziskave in razvoj. Odprli smo lastni razvojni center za nove materiale, v katerem raziskujemo nano materiale in avtomatizacijo proizvodnih procesov. Od leta 2013 steklo izdelujemo s pomočjo najsodobnejše talilne peči. Peč poganja »oxy-fuel« tehnologija, s katero smo izboljšali energetski izkoristek proizvodnje, zmanjšali vplive na okolje in še izboljšali kakovost stekla.

Prilagodljivost željam naročnikov je naša konkurenčna prednost. Za naročnika lahko:

-       oblikujemo in izdelamo steklarski izdelek,

-       zgolj izdelamo steklarski izdelek po vnaprej pripravljenih načrtih naročnika,

-       ali skupaj z naročnikom razvijemo in oblikujemo steklarski izdelek, ki ga nato v Steklarni Hrastnik izdelamo.

Naše stranke so tudi priznana globalna podjetja, kot so Hennessy, Heineken, Carlsberg, RZB, Diageo,  Bacardi Martini, Pernod Ricard,  Jack Daniels, Luigi Francoli, Remy Cointreau, ki zahtevajo zelo visoko kakovost izdelkov.

Motivirani in predani zaposleni so temelj našega uspeha. Za zaposlene skrbimo in jim nudimo možnost napredovanja, izobraževanja, coachinga in preventivnih oddihov. Smo ponosni nosilec certifikata Družini prijazno podjetje in sodelavcem pomagamo pri usklajevanju družinskega in službenega življenja.

Poslovna enota Vitrum proizvaja program izdelkov namiznega stekla, poslovna enota Special pa program izdelkov embalažnega stekla. Osnovni proizvodni program proizvodne enote Opal  je izdelovanje in obdelava razsvetljavnega stekla ter proizvodnja različnih ročno izdelanih steklenih izdelkov«, je povedal g. Božič in predstavil mladega oblikovalca Gregorja Likarja, ki je predstavil kozarec Speak – kozarec z zgodbo - http://www.doyouspeak.org.

Nadaljevali smo z okroglo mizo na temo OHRANITEV BLAGOVNE ZNAMKE ALI KAKO REŠITI POTAPLJAJOČO SE LADJO, ki  je za današnje čase še kako pomembna, saj dnevno spremljamo propade naših največjih zakladov. Naši sogovorniki so bili: mag. Robert Ličen, direktor firme Profit Plus in CVS Mobile, Aleša Kandus Benčina, direktorica družbe Medexa  ter Andrej Božič, generalni direktor Steklarne Hrastnik, ki je tudi naš današnji gostitelj.

Aleša Kandus Benčina, univ. dipl. elektro ing. (naša bivša predsednica društva) se je že s svojo prvo zaposlitvijo zapisala podjetništvu in vodenju. Leta 1993 je pričela ustvarjati v svojem podjetju, potem pa leta 2000 nadaljevala pot v podjetju Medex kot komercialna direktorica. Odgovorna je bila za trženje in marketing na domačem in tujem trgu, konec leta 2001 je prevzela mesto predsednice uprave. Podjetje je prevzela po očetu Alešu Mižigoju in je bilo eno zelo dobrih že na jugoslovanskem tržišču,  pod njenim vodstvom pa je družba Medex postala ena vodilnih proizvajalcev naravnih prehranskih dopolnil v Sloveniji in centralni Evropi.

Leta 2006 je družba Medex  prejela nagrado D&B za najbolj zaupanja vredno podjetje in v družbi 50-ih najboljših slovenskih podjetij ostaja tudi danes. Medex si je utrdil ime zanesljivega in kakovostnega partnerja, blagovna znamka Medex pa je postala ena najbolj prepoznavnih in zaupanja vrednih blagovnih znamk v Sloveniji, državah bivše Jugoslavije, pa tudi v Italiji in širše. Je tudi večkratna prejemnica naziva Superbrands in se redno uvršča med blagovne znamke, ki ji potrošniki najbolj zaupajo.

Aleša je tudi  podpredsednica Am Cham, članica Sveta za zaščito čebel in predsednica Sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov. Od leta 2011 dalje je tudi častna konzulka Kanade v Sloveniji.

Aleša je povedala, da vodenje Medexa zaznamuje tudi nenehno širjenje asortimana in prodor podjetja na tuje trge, pri čemer  temeljno gibalo razvoja in delovanja ostaja razumevanje potreb, želja in zahtev sodobnega človeka in spreminjajočega načina življenja. Izdelki odražajo nova spoznanja, znanja in izkušnje, a navdih Medexovih izdelkov ostajajo narava, tradicija, svet marljivih čebel, predvsem pa zdravje in zadovoljstvo uporabnikov.

So se zaradi vsesplošne gospodarske in tudi družbene krize navade naših potrošnikov spemenile? Aleša pravi, da ljudje  v zadnjem času bolj nakupujejo z glavo in bolj preračunavajo, kakšno blago prejmejo za svoj denar.  Ima upanje, da se zaupanje v naše blagovne znamke vrača, ali pa to v bistvu nikoli ni usahnilo, le da je finančno stanje tisto, ki narekuje, kaj kupiti? V teh časih se povpraševanje po Medexovih izdelkih za ohranjanje zdravja v glavnem ni znižalo. Meni, da če bomo še naprej nenehno govorili o krizi, je to tako, kot bi avto stalno vozili z zategnjeno ročno zavoro. Obnašati bi se morali, kot da krize ni, delati s polno paro in se odzivati na vsak negativen tresljaj na trgu. Misli, da smo se na neki način izpeli. Vstopili smo v EU, nato prevzeli evro. Nihče ne ve, kaj je naš naslednji cilj. Veliko podjetij – naših vodilnih blagovnih znamk je propadlo. Prepričana je, da je kriza  posledica ravnanj politike, gospodarstvenikov in bankirjev. Nekaj menedžerjev je brez dvoma ravnalo moralno sporno. Med etičnostjo in zakonitostjo so pomembne razlike. Zaradi nedodelane zakonodaje, ki se jo je dalo zaobiti, so bile določene zadeve zakonite, po drugi strani pa zelo neetične. Pravi menedžer pa mora ravnati tudi etično.

Mag. Robert Ličen,  je pred kratkim prevzel vodenje podjetja CVS Mobile, ki razvija in izdeluje sisteme za nadzor voznih parkov. Družba ima hčerinska podjetja v Nemčiji, na Hrvaškem, v Srbiji in Makedoniji. V CVS Mobile je prišli iz svojega svetovalnega podjetja Profit Plus. Kot vodja je bili zaposlen v Tobačni Ljubljana, nato CEO v podjetju Akrapovič (kjer ste prejeli nagrado Mladi manager leta 2005), predsednik uprave Steklarna Rogaška, pomočnik predsednika uprave Gorenja. Ste tudi predsednik NS Peko ter član NS Sava in dolgoletni mentor  številnim mladim podjetnikom v CEED-u. Ima več kot 20-letne izkušnje v gospodarstvu, od tega več kot 15 letne izkušnje z vodenjem podjetij.

Ker  je tema o blagovni znamki, je bila  kristalna zibka, ki so jo iz Steklarne Rogaška poslali kot darilo  g. Trumpu in ga. Melaniji Trump ob rojstvu njunega otroka, popolnoma njegova marketinška zamisel, in je tudi »zadela« cilj. G. Ličen je ves čas upravljal s top brendi.

G. Ličen pravi: »V preteklosti so za hiter razvoj Slovenije številni pripisovali precejšnje zasluge prav managerjem.  Velika večina teh managerjev  je kar naenkrat postala krivec za vso gospodarsko in družbeno zlo. Pripisujejo se jim koruptivna dejanja, pogub največjih blagovnih znak, ki so bile za Slovenijo prepoznavne. In ravno ravnanje nekaj teh neetičnih posameznikov je vrglo slabo luč na številne managerje, ki delajo dobro. Politika je tudi naredila svoje. Politikom in raznim ministrom ne gre zameriti, da niso seznanjeni z realnim položajem v gospodarstvu. Ti so večinoma z glavo na Marsu in daleč od naše male Slovenije. Morda jim zamerim le to, da se ne spustijo vsaj na Luno, torej bliže Sloveniji in bliže njenim gospodarskim težavam. Laže bi jih videli, bolje bi se odzvali in manj bi se jim bilo treba sprenevedati. Zamerim pa nekaterim "državnim" menedžerjem, ki bi morali biti glasnik gospodarstva, saj imajo vsakodnevni dostop do svojih delodajalcev, se pravi politikov. A očitno je njihov molk cena našega sistema političnega kadrovanja, ki ga nazadnje plačujemo vsi državljani naše države. Politiki večinoma izbirajo poslušne menedžerje, podpisnike in kimavce, da vodijo "državna" podjetja«, te zato še nihče ni prijel za besedo, ali pa so že vsi tako apatični, da  te  besede do njih sploh niso prišle?

Meni, da je vlada doslej bolj ovirala, kot si prizadevala za ohranitev naših  najbolj prepoznavnih blagovnih znamk.  Veliko blagovnim znamk je propadlo tudi zaradi spremembe kvalitete, saj so bili pred tem kvalitetni in dragi materiali, zamenjani s cenejšimi (Mura, Almira, Rašica, Labod, .. ) po drugi strani pa, če ne bo kvalitete, blagovna znamka nima perspektive.  Vedno razpravljamo, kaj je treba storiti, a hkrati tako ali tako vsi vemo, kaj; le ni ga junaka, ki bi imel toliko j...c in bi se lotil dela«, mi je dejala kolegica. V naši dolini šentflorjanski vsi na ves glas vpijemo, da to in ono ni v redu in vsi zelo pametni razpravljamo o gospodarskih in političnih temah - doma v stanovanju, po gostilnah, mogoče še kje ... a tam, kjer bi morali, smo tiho.  Da ne bomo krivi. Prepričan sem, da je danes sindrom "ne biti kriv" največja težava Slovenije. Ohromil je celotno politiko, ohromil je večino vodstev največjih podjetij, ohromil je celotno družbo. Vsi le sedimo in čakamo, da bo nekdo drug naredil kaj namesto nas ... da se bo nekdo drug odločil namesto nas in da bo ta isti "nekdo drug" prevzel odgovornost namesto nas.«

Andrej Božič, je svojo poslovno pot  začel v podjetju VIDEM Krško, kje je nastopal v funkciji direktorja prodaje odgovornega za evropski trg in trge bližnjega ter daljnega vzhoda. Leta 1990 je prevzel vodenje hčerinskega podjetja s poudarkom na področju prodaje in svetovanja. Leta 1994 je postal direktor podjetja Tovarna papirja Goričane in v času svojega vodenja je podjetje uspešno prestrukturiral in saniral. Čez štiri leta je  postal direktor slovenske podružnice globalnega podjetja ABB, kjer je bil odgovoren za slovenski in srbski trg. V času, ko je vodil podjetje ABB Slovenija, je oblikoval močno ekipo, s katero je uspešno dvignil prodajne rezultate. Leta 2001 je prevzel vodenje Skupine Iskra ERO, po njeni sanaciji in konsolidaciji  čez pet let pa je postal predsednik uprave Skupine Droga.

Leta 2005 je svojo profesionalno pot nadaljeval v multinacionalni skupini Mondi. Sprva je prevzel vodenje podjetja Mondi Raubling v Nemčiji, kjer je bil odgovoren za proizvodnjo papirja za nemški trg in   sanacijo podjetja, po končani sanaciji pa je prevzel podoben primer v podjetju Mondi Frohnleiten v Avstriji, kot direktor. Njegova sanacija je bila ocenjena za eno najboljših v okviru Mondi skupine.  Nato  se je pridružili podjetju BB Consulting d.o.o., kot svetovalec na področju prestrukturiranja podjetij.

Lahko bi rekli, da  je g. Božič skoraj fenomen sanacij podjetij. Kako mu to uspeva?

G. Božič je povedal, da izvaja sanacije (tudi ohranitev katere koli blagovne znamke v preteklosti) na osnovi lastne metodologije, ki je sestavljena iz različnih etap. Pri izvedbi sanacije vedno vzpostavlja odnos do zaposlenih, ki je predpogoj zaupanja, le ta pa nujen za izpeljavo preobrata. Celoten proces se vodi z odprtim  dialogom, spoštovanjem, transparentnostjo, vodenjem z vzgledom , ki prinese vključenost in pripadnost zaposlenih in pripravljenost podpreti spremembe. Če navedenega ni potrebnih sprememb ni mogoče izvesti. Zaposleni morajo čutiti strast vodilne ekipe  pri preobratu, vedeti morajo, da so skupaj na čolnu in vsi odvisni od tega uspeha.  Morajo vedeti že od začetka in v etapah tega procesa, kaj je korist  za njih pri tem, kar se  bo dogodilo. Preobrata podjetja samo na račun odrekanja zaposlenih trajnostno ni mogoče izpeljati.

G. Božič pravi, da izvaja sanacije podjetji v Sloveniji zaradi želje po ohranitvi slovenskih blagovnih znamk in socialnega čut do soljudi, ker je treba  ohraniti dostojanstvo z ohranitvijo delovnih mest. Vse to je v dobro prihodnosti Slovenije. Izdelki morajo zadovoljiti kupce, ker le takrat pride blagovna znamka do izraza. Steklarna Hrastnik 97% svoje izdelke izvozi. Zaradi kakovosti izdelkov Steklarne Hrastnik tudi upa, da se bo prodaja  na slovenskem trgu povečala. Meni, da bi Slovenija morala veliko več delati na svojih prepoznavnih blagovnih znamkah. Upa, da bo tudi vodilna politika videla v njih priložnost za razvoj gospodarstva.

FOTOGALERIJA: Srečanje društva Fam - foto: Doroteja Omahen

Pripravila: Silvia Lippai